Vacature Senior Salarisadministrateur

Tiem is dé partij die werkt aan een inclusieve arbeidsmarkt voor de regio Zwolle. Wij zijn sterk in sociaal ondernemen en begeleiden mensen voor wie werken niet vanzelfsprekend is. We brengen vraag en aanbod bij elkaar. Wat wij belangrijk vinden? Tiem gelooft in kansen en mogelijkheden. Altijd, voor iedereen. Samen aan de slag!
Nu wij onze kennis, ervaring en expertise koppelen in één organisatie, kunnen we nog meer betekenen voor de arbeidsmarkt in de regio Zwolle.

In verband met de veranderde organisatie en het vertrek per 1 september a.s. van de huidige functionaris zoeken wij een ervaren medewerker voor de functie van Senior salarisadministrateur 32 u per week, 0,89 fte.

 

Het team

De salarisadministratie is een onderdeel van de bedrijfsadministratie, welke onder de afdeling Bedrijfsvoering valt. Op de afdeling werk je samen met drie collega’s en verzorg je samen maandelijks 1500 verloningen voor zowel onze eigen medewerkers als voor SW medewerkers van andere gemeenten. Je regelt zelfstandig de dagelijkse gang van zaken op de salarisadministratie en bent het eerste aanspreekpunt voor de andere collega’s.

Jij verdeelt het werk. Je hebt overzicht en levert productie en diensten conform afspraak. Je bent transparant in je werk en communiceert vanzelfsprekend over de voortgang hiervan. Je hebt regelmatig contact met de collega’s van de financiële administratie en personeelsadministratie. Je valt hiërarchisch onder het Hoofd Bedrijfsadministratie welke eindverantwoordelijk is voor de salarisadministratie.

 

De functie

Je werkt zelfstandig en hebt een sturende en bepalende rol richting de collega’s van de salarisadministratie. Je draagt zorg voor en controleert de verwerking van mutaties en declaraties, bereidt de maandelijks verloningen voor, verzorgt de aangifte loonheffing en aangifte pensioen. Je controleert de pensioenaanmeldingen, maakt berekeningen voor proforma’s en transitievergoedingen. Je voert sluitende controles uit op de maandelijkse loonverwerking en volgt de veranderingen in de wetgeving op de voet en voert deze door. Je onderhoudt contacten met externe organisaties als ADP, pensioenfondsen, UWV en belastingdienst en bent hierin het eerste aanspreekpunt. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het Hoofd Bedrijfsadministratie en informeert regelmatig over de voortgang van het werk.

Kortom; je bent een op en top vakvrouw/vakman die er genoegen en eer in schept maandelijks de salarissen voor de organisatie perfect te verzorgen, die gedegen kennis van zaken heeft, betrouwbaar is en een stevige gesprekspartner is voor het Hoofd Bedrijfsadministratie.

 

Wij zoeken een Senior Salarisadministrateur met

  • HBO werk- en denkniveau, een afgeronde opleiding PDL en goede boekhoudkundige kennis;
  • aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur;
  • ervaring met ADP Perman, Compas en Excel, dit is een pré of je kan aantonen dat je systemen snel eigen maakt;
  • kennis van sociale wetgeving (zoals WIA, Wajong, WAO) en kennis van regeling loondispensatie;
  • kennis van belastingwetgeving, waaronder de WKR, en/of kennis van de Cao SW en CAO Gemeenten;
  • verantwoordelijkheidsgevoel, zelfstandig werkt maar het teamverband niet uit het oog verliest en vragen van medewerkers graag beantwoordt;
  • affiniteit met werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt;
  • goed analytisch vermogen heeft en die meedenkt om processen efficiënter te laten verlopen;
  • qua persoonlijkheid en kennis tot steun is voor het Hoofd Bedrijfsadministratie.

 

Wij bieden

  • Een interessante, uitdagende functie binnen een veelzijdig team, waarin volop ruimte is voor eigen initiatief en ontwikkeling.
  • Een informele en prettige werkomgeving, waarin volop gebouwd en ontwikkeld wordt.
  • Arbeidsvoorwaarden conform CAO Gemeenten, schaal 9.
  • Opbouw Individueel Keuze Budget van 17,15 %.

 

Geïnteresseerd?

Stuur je motivatie met CV uiterlijk woensdag 24 juni a.s. naar vacature@tiem.nl t.a.v. Jeanet Spijker (HR Adviseur). Voor vragen over de procedure is Ruben van het Ende (HR Adviseur) bereikbaar op (06) 10 36 36 33. Voor inhoudelijke vragen over de functie kan je bellen met Alex Bergsma, (Hoofd Bedrijfsadministratie)
(06) 14 61 47 73.

We ronden deze procedure graag voor de zomervakanties af, de procedure ziet er als volgt uit:

  • Telefonisch uitnodigen geselecteerde kandidaten op 26 juni 2020;
  • 1e ronde gesprekken maandag 29 juni tussen 09.00 en 16.00 uur;
  • 2e ronde gesprekken donderdag 2 juli tussen 9.00 en 12.30 uur;
  • Afrondend gesprek/bespreken arbeidsvoorwaarden op vrijdag 3 juli 2020 om 13.00 uur.

Houd vast rekening met deze data in je agenda!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.